Toch maar wel.... - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Susan Vermeulen - WaarBenJij.nu Toch maar wel.... - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Susan Vermeulen - WaarBenJij.nu

Toch maar wel....

Door: Susan Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Susan

21 November 2015 | Verenigde Staten, Palm Coast

Na een lange tijd in Amerika te hebben gezeten heb ik toch maar wel besloten om een reisblog aan te maken zodat ik jullie allemaal op de hoogte kan houden van mijn avontuurtjes hier :). Om eerlijk te zijn weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen ik heb al heel wat leuke dingen meegemaakt. De eerste paar dagen dat ik hier was moest ik natuurlijk heel erg wennen, ik moest in een keer alleen maar Engels praten en het weer is hier super anders. De eerste paar dagen heb ik dan ook veel tijd door gebracht in het zwembad ;) In de eerste week nam Carrie mij mee naar een baseball wedstrijd, tijdens het spelen werd de wedstrijd alleen afgelast omdat het ging regenen. Daarna zijn we nog een paar keer geweest dat ook Carrie en Melissa's vrienden mee waren. Baseball wedstrijden zelf zijn best saai het gaat vooral om de gezelligheid met je vrienden. De eerste keer dat ik Carrie en Melissa's vrienden ontmoette was in het restaurant waar we vaak uit eten gaan. Hun vrienden zijn echt een stel idioten maar ik hou van ze, ze zijn super gezellig!
Na een week in Amerika en vrij weinig doen begon mijn high school avontuur pas echt. De school waar ik op zit heet FPCHS (FLagler Palm Coast High School). De school is zo super groot, er zijn meerdere gebouwen iets van 6 gebouwen denk ik. Het is wel super leuk. In plaats van gewoon gym te hebben kun je kiezen wat je wilt, teamsports, dansen enz. De vakken die je hier kunt kiezen zijn super verschillend maar wel leuk. Na een paar weken school begon het Football seizoen, en dan heb ik het over American Football. Ik ben samen met een andere uitwisselingsstudent en haar gastgezin zus naar de eerste wedstrijd geweest. Het was zo tof! Alle energie die iedereen had om het team aan te moedigen, veel kinderen hadden hondenpootjes op hun lichaam getekend en droegen school shirts met Bulldogs erop.
Ergens halverwege september hadden we een klein bootje gehuurd en zijn we naar een soort eilandje gevaren die net niet in de oceaan ligt maar heel dicht bij de kust. Het was super gezellig, we speelden spelletjes op het strand en in het water en we hadden het gewoon super! Daarna zijn we nog met zijn allen uiteten geweest in een restaurant dat aan het water lag.
4 oktober zijn we naar HHN geweest (Halloween Horror nights). HHN was in Universal, het was s'avonds dus veel attracties waren niet meer open maar voor HHN waren er spookhuizen. Ieder spookhuis had zijn eigen thema, je had een clownhuis, the Purge huis, body collection huis, Freddy vs. Jason huis, een asylum huis dat in 3D was, een Insidious huis, An American werewolf in London huis en een walking dead huis. Alle huizen zijn gebasseerd op de films, of series waar ze over gaan en het is super tof. Het Walking dead huis was de enige die ik niet zo geweldig vond, ik vind de walking dead zowiezo al niet leuk dus ik was al bang en als je bang bent gaan de mensen die jou laten schrikken en jou bang maken jou achtervolgen omdat ze er van genieten wanneer mensen bang zijn, jeej. Naast de spookhuizen had je ook 'scarezones' dat was gewoon een deel in het park dat ze wat extra angstaanjagend hadden gemaakt. En daarnaast liepen er door het hele park ook mensen die je lieten schrikken door achter je aan te lopen met kettingzagen of random keihard in je oor schreeuwen zonder dat je het door hebt. Dit jaar was het eerste jaar dat ik echt Halloween mee maakte hoe het hoort en niet op de saaie Nederlandse manier ;p ik heb het zo naar mijn zin gehad! Voor Halloween zelf hadden we een dagje 'Pumkin carving'. Ik denk dat iedereen wel weet wat het is maar eigenlijk nog nooit gedaan heeft, het was zo leuk om te doen.
16 oktober, Carrie en Melissa namen mij mee naar biketoberfest. Wauw, dat was zo gaaf. Overal waar je keek stonden motors, zo tof. Het ging voor de meeste mensen vooral om het drinken en de gezelligheid maar het was zo gaaf om dat een keer mee gemaakt te hebben.
Naast al deze uitjes hebben we in het weekend vaak 'vreetfeestjes'. Iedereen neemt gewoon wat eten en drinken mee en we spelen de hele avond spelletjes, kletsen wat en het is altijd super gezellig.
Ik ga proberen om dit reisblog vanaf nu een beetje bij te houden af en toe foto's uploaden of een nieuw verhaaltje schrijven zodat ik iedereen op de hoogte kan houden wat er gaande is in Amerika! :)

  • 22 November 2015 - 09:19

    Maud:

    Lieve Susan,
    Wat ontzettend leuk om te lezen en mee te krijgen wat je beleeft. Ik volg je graag en kijk nu al uit naar je volgende verslag. Maak er iets moois van (doe je al ;-) ) en geniet van deze unieke en mooie tijd. Heel veel plezier en succes lieve Suus! En een mega kus en knuffel uit Nederland XXX

  • 22 November 2015 - 09:48

    Birgit:

    Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik moet schrijven als reactie anders dan alleen TROTS, we zijn zo trots op jouw xxx

  • 22 November 2015 - 10:18

    Marcel Vermeulen:

    Leuk om te lezen we zijn zeer trots op je ga zo door en ik kijk uit naar je volgende verslag. En inderdaad een paar mooie foto's is ook leuk.

  • 22 November 2015 - 11:17

    Opa En Oma.:

    Ha Susan geweldig idee.Fijn om te lezen dat je het naar je zin begint te krijgen en dat je de amerikaanse leefstijl wel leuk begint te vinden .Wij lezen graag je vervolg verhalen. Liefs Opa en Oma.

  • 22 November 2015 - 12:15

    Margriet:

    Wow suus, wat een leuke periode tot nu toe. Hopelijk ben je al wat meer gewend o.a. Hierdoor.
    Leuk om je avonturen te lezen. Hopelijk volgen er nog meer!
    Ga zo door, door je best een volhouden hè. Dikke knuffels, ook voor carrie en melissa!
    Kussssssss marcel en margriet


  • 22 November 2015 - 12:17

    Margriet :

    Ik bedoelde: doe je best en volhouden he!!

  • 22 November 2015 - 12:26

    Marga Eijer:

    Leuk Susan!!
    Ik ben nu al fan.
    Fijne zondag en dikke knuf.

  • 22 November 2015 - 13:43

    Laura Annema:

    Hoi Susan,
    Dit klinkt echt heel erg leuk allemaal. Geniet nog van alle leuke en mooie dingen.
    Groetjes Wilfried en Laura

  • 22 November 2015 - 19:45

    Wilma Smit:

    Hee Susan, volg je al een tijdje op Facebook! Super leuk om over je reis horen. Nog heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Palm Coast

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 December 2015

Thanksgiving & more

21 November 2015

Toch maar wel....
Susan

Actief sinds 21 Nov. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 1816

Voorgaande reizen:

21 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: