Thanksgiving & more - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Susan Vermeulen - WaarBenJij.nu Thanksgiving & more - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Susan Vermeulen - WaarBenJij.nu

Thanksgiving & more

Blijf op de hoogte en volg Susan

10 December 2015 | Verenigde Staten, Palm Coast

Thanksgiving een feestdag die we in Nederland niet hebben, hoe ik het zou beschrijven: een groot vreetfeest. Thanksgiving is elk jaar op de derde donderdag van november en kinderen krijgen daarvoor drie dagen vrij van school. Woensdagavond begonnen we al met dingen voorbereiden. Donderdag bijna de hele dag bezig geweest met koken en dan aan het einde van de dag klaar zijn met eten in 10 minuten ;) Iets anders wat je ook doet met thankgiving is de hele dag Football kijken. American Football een van de dingen waar je totaal niet omheen kunt als je in Amerika bent. Toen ik voor de eerste een wedstrijd keek snapte ik er helemaal niks, Carrie had de regels van te voren wel uitgelegd maar zodra je het dan echt gaat kijken snap je er niks meer van. Ondertussen na heel veel wedstrijden kijken begin ik het te snappen. :)
Hier is het normaal dat je na Thanksgiving de kersboom opzet,, dat hebben we dan ook gedaan. In Nederland zouden wij dat nooit zo vroeg doen want wij hebben eerst nog sinterklaas dus dat voelde wel even een beetje raar. Maar aan de andere kant ook wel leuk je komt lekker vroeg in de kerststemming :) Melissa heeft me ondertussen alle cadeautjes in laten pakken die ze voor Carrie en haar moeder gekocht heeft hahah.
Op school gaat het ook goed. Ik heb dansles op de school zelf maar dat is allemaal ballet en modern. Iets wat ik liever doe is hiphop dus ik heb naar een dansschool gezocht in de buurt en heb nu ook weer een keer in de week hiphop les. Zo tof, dat was echt iets wat ik heel erg begonnen te missen. Deze week hebben we na school op school geoefend voor de kerstparade die er dit weekend is in Palm Coast. Het is super simpel maar wel heel vrolijk en het oefenen is heel gezellig met de rest van de meiden die het ook doen. Daar komen nog wel foto's van op Facebook dit weekend. Ik heb er super veel zin in.
Iets wat we nog steeds vrij veel doen is golfen. Vorige week zijn we gaan golfen met Cheryl en Justin, twee vrienden van Carrie en Melissa. Ik ga dan meestal gewoon mee om een beetje te kijken en in het golfkarretje rond te racen. En geloof het of niet het was ongelofelijk koud vorige week, het was iets van 15 graden en het waaide heel hard. Ik hoor jullie al zeggen: stel je niet zo aan het is hier veel kouder en het waait hier altijd hard dus wat loop je te zeiken. Maar ik ben niet meer zo gewend aan het koude weer van Nederland en waaien doet het hier eigenlijk nooit alleen als het echt stormt, dus dat was wel een beetje vreemd.
Wat ik af en toe doe met Carrie en Melissa is een film kijken. Als ze geen zin of tijd hebben om af te spreken met vrienden wat ze normaal gesproken wel doen zeker in weekenden dan gaan we gezellig met zijn alle een film kijken. Joyce kijkt ook altijd mee.
Lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes ik wens jullie alvast een super fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!! Tot later! :)

  • 11 December 2015 - 08:45

    Maud:

    Lieve Susan, Leuk geschreven en leuk om te lezen. Grappig die cultuurverschillen. Ben benieuwd naar de foto's. Jij ook heel fijne kerstdagen, een knallend goed begin van 2016 en alvast gelukkig nieuwjaar! Dikke kus en knuffel XXX

  • 11 December 2015 - 10:08

    Joke Groen :

    Hallo Susan,
    Wat ontzettend fijn dat je het zo naar je zin heb daar in America!
    Ik wens jou ook een super fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar.
    Geniet er nog lekker van en ik hoop dat je nog meer belevenissen,
    op zal schrijven en je moeder ze met ons deelt (super leuk)om te lezen.

    Groetjes Joke

  • 11 December 2015 - 14:20

    Oma En Opa :

    Lieve Susan,
    wat een gezellig verhaal! Fijn dit allemaal te lezen. Thanksgiving mag dan in Amerika een eetfeest zijn, in Nederland geldt dat voor Kerstmis ook, al is dan de sfeer wel gezelliger met alle toeters en bellen. Wil je een keer een foto sturen van de Kerstversiering in Palm Coast? We zijn erg benieuwd.
    Nog veel plezier!
    liefs ops en oma

  • 11 December 2015 - 20:30

    Annegré :

    Hoi Susan,

    Super leuk om je verhaal te lezen hoe het er aan toe gaat in Amerika.
    Wat fij voor je dat je buiten school nu lekker kan dansen.
    Ik ben heel benieuwd naar de foto's van een kerstparade in de zon hihi
    En inderdaad hoe bedoel je koud met 15 graden, kom net met de hond terug, het is donker koud (7 graden) guur en het waait bah!
    Geniet verder lekker van de dingen die wij hier niet hebben en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Liefs Annegré

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Palm Coast

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 December 2015

Thanksgiving & more

21 November 2015

Toch maar wel....
Susan

Actief sinds 21 Nov. 2015
Verslag gelezen: 882
Totaal aantal bezoekers 1807

Voorgaande reizen:

21 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: